Paradoks Nedir?
'Kökleşmiş kanılara aykırı olarak ileri sürülen düşünce. Kendi içinde çelişkiliymiş gibi görünen, mantıksal olarak hem doğruluğu, hem de yanlışlığı kanıtlanabilen önerme.' Gelin paradoksları birlikte inceleyelim eminim ki çok şaşıracaksınız(:
'Kökleşmiş kanılara aykırı olarak ileri sürülen düşünce. Kendi içinde çelişkiliymiş gibi görünen, mantıksal olarak hem doğruluğu, hem de yanlışlığı kanıtlanabilen önerme.' Gelin paradoksları birlikte inceleyelim eminim ki çok şaşıracaksınız(:
2=1 MİDİR?
X = Y olsuneşitliğin iki tarafını X ile çarparsak;
X² = X.Yher iki taraftan Y2 çıkarırsak;
X² - Y² = XY - Y²sol tarafı çarpanlara ayırıp sağ tarafı Y parantezine alırsak;(X + Y).(X - Y) = Y.( X-Y )(X-Y)'leri sadeleştirirsek;( X + Y ) = Yen üstte görüldüğü üzere X=Y olduğundan Y yerine X yazarsak;X + X = Xdüzenlersek;2.X = Xeşitliğin iki tarafını da X e bölersek;2 = 1neticesine ulaşırız(:
ARNAULD PARADOKSU
Herkes bilir ki;
(5 / 2) ≠ (2 / 5) gibi
- (Büyük Sayı / Küçük Sayı) ≠ (Küçük Sayı / Büyük Sayı) dır.
Ancak negatif sayılar bu kuralı bozar:
(3 / -3) = (-3 / 3)
Ayrıca;
(4 / 3) > 1 gibi
- (Büyük Sayı / Küçük Sayı) > 1 dir.
Yine negatif sayılar için kural ihlâl edilir:
(3 / -1) < 1
Bu durum, matematikçi Arnauld'a mantıksız geldiği için negatif sayıların olmadığına hükmetti.
-1=1 ???
Hata var mı?(:
kaynak: paradokslar.com
ALAN MI DEĞİŞMİŞ YOKSA 441=442 Mİ????

Yandaki şekilde kare 4 parçaya ayrılmış karenin alanını hesaplarsak
21.21=441 buluruz
Aynı parçalardan aşağıdaki dikdörtgeni oluşturalım.incelersek kare ile dikdörgenin oluştuğu parçalar aynı
ama dikdörtgenin alanı
34.13=442Peki nasıl oluyor da 442=441 oluyor?
KARIŞIK BİR HESAP
-"Gel seninle ortak olalım. 60 (30+30) kalemin 5 (2+3) tanesini 20 (10+10)TL'ye satalım. Kazandığımız parayı da paylaşırız. Basit bir hesapla 60 kalemden 240 TL kazanırlar. Yani:
5 Kalem...............20 TL ise
60 Kalem..............x TL'dir. Buradan;
x=(60.20)/5= 240 TL
peki 10 TL nerde? kaynak: paradokslar.com
BÜTÜN SAYILAR EŞİTTİR PARADOKSU
a ve b birbirinden farklı herhangi iki tamsayı ve c de bunların farkı olsun:
a-b=c
(a-b)(a-b)=c.(a-b)..............................her iki tarafı (a-b) ile çarptık.
a²-2ab+b²=ac-bc...............................parantezleri açtık.
a²-2ab+b²-ac=-bc.............................ac yi sol tarafa attık.
a²-2ab-ac=-bc-b²...............................b² yi sağ tarafa attık.
a²-ab-ac=ab-bc-b².............................2ab nin birini sağ tarafa geçirdik.
a(a-b-c)=b(a-b-c)..............................a ve b parantezine aldık.
a=b....................................................(a-b-c) ler sadeleşti. KAYNAK:paradoks.com
SİYAH KUTUCUK NERDEN ÇIKTI?
Yukardaki üçgenleri inceleyin, alanların eşit olduğunu göreceksiniz. Renkli parçalar iki üçgende de aynı mı? Cevap evetse aşağıdaki üçgendeki siyah kutucuk nerden çıktı????
64=65????
Karede görünen renkli parçaları inceleyelim, aynı parçalar sadece yer değiştirerek bir dikdörtgen oluşturmuş; alan artmış mı?
(paradokslar.com)
DEVAM EDECEK..
Yorumlar
----
-1.adımda :
Biz matematikte 10lu tabanda hesaplamamızı yaparızyani (xxx)10 olarak burdaki parantez yazılmaz (+1 başındaki +nın yazılmadığı gibi)
----
-2.adımda ise :
Kare 10luk tabana göre 64 eş kareden oluşur.Kare parçalara ayrıldığında 10.5 vs.. gibi virgüllü satılar çıkar bu sayılar 10luk tabana göre olmadığından (yani 10/3 yaptığınızda nasılki kalan alıyorsanız tam bölünmüyorsa buda aynı mantıktır) tekrar birleştirsek bile aslında sayılarda eksilme (virgülden sonrakki değerler kadar eksilir), biz kareyi böldüğümüzde olduğundan parçaları tekrar birleştirince bize pekte mantıklı gelmiyor.
----
-3. son adımda anlayıruzki :
Her geometrik şeklin kendine has taban sayısıyla yazılması gerekir .Yani ilk şekil 10lu tabanda bir eşitliği varken, 2. şekille kıyaslandığında, 2.şeklin kendine has hesaplamalarla bulduğumuz sayı tabanını kullanmamız gerekir .Konu sadece tabanlardan ibarettir..
----
Ben 3 sene evvel geometri hocama yaptığı bir sorunun yanlış olduğunu idda edince bu mantıkla bir cevap vermiştim..O yaşlarda hep kendimce araştırma yapar hayal kurardım..
----
Hepimiz biliriz Kur-an'ın mucizelerini..Kur-an'da hep Allahın bir olduğunu sayıyla gösterirler yani Allah'ın eşi yoktur anlamı taşıyo olabilir belki ama aynı zamanda burda Allah'ın bize bir mesaj veriyo olması gerekir.Mesela sevgilinize msj çekerken "sen 1 tanesin" mi dersiniz yoksa "sen bitanesin" mi yazarsınız??"Allah 1 dir" "Allah 1 olandır" yazmışta "Allah birdir" yazmamış arada pek fark bulamayabilirsiniz dikkatlice düşünün derim...bende burdan yola çıkarak bişeyler düşündüm.
Benim teorime göre sayılar 3'e ayrılır
-0 (yokluk, hiçlik, vs..)
-1(mutlak olan)
-Sonsuzluk(klavyemde sonsuzluk işareti yok idare edin
1den sonraki her sayı eşittir yani 2=3.. vs :
.
Bi oda içersinde 10 farklı renkte balon ve 10 tanede siyah renkli balon var. Işığı kapatırsanız heryer siyah olcaktır (balonlarda). Ama siyah balonlar için değişen bişey yok onlar hep siyah. En başta 10 farklı balon 10 tanede aynı balon var derken lambaı kapattığımızda 20side aynı oluverdiler..Her renge bir sayı verirsek lamba kapalıyken her sayı birbirine eşit lamba açıkken eşitlik bozuluyor..Farklı şartlarda sayılar birbirine eşit iken aynı şartlarda eşit olabiliyorlar. Mantık bu diyebiliriz.. Aslında bendeki açıklaması bu değil ama olaya en basit düzeyden bakarsak benim açıklamamla bu yazdığım aynı mantıktır(buraya açıklamamı yazsam sığmaz)..
----
YASİR CİVAN
1. satıcı elindeki tüm kalemleri satması için 15 müşteri bulması gerekecektir. 2.satıcı ise 10 müşteri bulunca elinde kalem kalmaz. dolayısıyla toplamda 25 müşteri ile kalemler bitecektir. Ancak satışları birleştirdiklerinde 12 müşteri onlara yetiyor. İlk hesaptaki 25 müşterinin yarısı 12,5 yapar. 12,5 müşteri olamayacağına göre aradaki 0,50 lik fark 10 TL kayıp anlamına gelecektir.